dissabte, 15 de març del 2008

Butlletí 03-2008

LES SANDÀLIES DE SANT FRANCESC

Butlletí de l'ORDE FRANCISCÀ SEGLAR - BALAGUER
ANY VIII n. 3, Març - 2008


AQUEST MES DE MARÇ NO HI HAURÀ ASSEMBLEA JA QUE COINCIDEIX AMB EL DIA DE PASQUA

Germanes i germans: PAU i BÉ

Aquest mes de Març ens trobem amb la sorpresa del canvi radical de vida de la nostra germana Maria, (la Ministra Provincial) que deixa la seva vida anterior per a dedicar-se a Déu en el convent de Santa Clara del Sant Crist de Balaguer.
Sense buscar-ho ens ha sortit agermanat el punt setè del segon capítol de la Regla, amb l’escrit de la nostra germana Maria; si els llegim amb atenció veurem que estan lligats l’un amb l’altre en la seva manera d’enfocar la vida, de cara a “mirar de conformar-se a Crist” com el punt setè ens demana, amb un “canvi interior radical” i és el que ha fet la nostra germana.
Es una decisió molt dura i molt difícil que crec que la germana ha meditat amb molta cura i és per això que des de la nostra fraternitat l’hem d’encoratjar i li hem de donar tot el suport i l’amor que una decisió així es mereix.
Com podem veure, els camins del Senyor són imprevisibles i molts cops fins i tot incomprensibles per la mentalitat actual; no s’estila abandonar una vida “segura” per una de desconeguda i segurament no tant planera segons els cànons actuals.
Vagi per endavant la meva admiració i el meu recolzament personal davant d’un pas tant important com aquest. Que sant Francesc i santa Clara l’acompanyin en aquesta nova vida i demano a Déu nostre Senyor que la porti agafada de la mà.

El Ministre de la Fraternitat



Seguim amb la Regla, amb el punt 7 del segon capítol:

7
Com a «germans i germanes de penitència»,
en virtut de la seva vocació
i impulsats per la dinàmica de l’Evangeli,
mirin de conformar-se a Crist
en la seva manera de pensar i d’actuar,
mitjançant un canvi interior radical,
que el mateix Evangeli determina amb el nom de «conversió».
Atesa la fragilitat humana,
aquesta conversió s’ha d’actualitzar cada dia.

En aquest camí de renovació,
el sagrament de la Reconciliació
els serà signe de la misericòrdia del Pare
i font de gràcia.
—————————————————————————————————————————— COL•LABORACIONS FRATERNES ——————————————————————————————————————
Pau i bé! Primer de tot vull donar les gràcies al Ministre de la fraternitat que m’ha ofert aquest espai per explicar-vos el perquè d’una decisió no fàcil, però sí carregada de sentit, almenys per la meva persona.
En principi havia d’escriure unes paraules com a Ministra de l’OFS de la zona de Catalunya, però s’ha tergiversat l’oportunitat i el que us explicaré (si en sóc capaç) és el motiu pel que deixaré el Consell de l’OFS i faré la incursió en el món de les germanes pobres de santa Clara (doncs he demanat de formar part de la seva comunitat). I per què ho faré a Balaguer.
Com molts joves de la meva època vaig deixar la fe de costat i em vaig dedicar, plenament, a la meva vida professional; hi tenia una responsabilitat ben concreta: estudiar una malaltia temuda, el càncer, per mirar de trobar-hi solucions, a més de tractar personalment malalts que la patien.
En això estava quan aparegueren els dubtes existencials del perquè de la nostra humanitat, a què abocava tot plegat, per què tanta lluita i sofriment. I certament, quan es busca es troba i se’m féu ben evident que res no s’acaba amb aquest dia a dia tan estret i obscur; que hi ha Algú gran que ha planificat un destí a la nostra existència. Algú que a més de donar-nos la vida, ens la dóna amb plenitud i sense límit; que així ens vol i amb aquesta finalitat ens ha fet. I vaig començar a transitar per aquest espai, espai de veritat i d’esperança. I em vaig trobar Sant Francesc d’Assís. Quan el vaig conèixer se’m va fer evident que ell havia captat, com pocs, la grandesa de l’Amor de Déu; per fer-ho s’havia desfet de tot indici de personalisme i en ell només hi havia ressò i presència del fet transcendent. M’havia d’ensenyar molt i me’l vaig fer company de ruta.
Compaginava bé les dues facetes del meu fer diari, la fe i la feina; fins i tot es complementaven, la fe em donava forces per enfocar amb positivitat la feina i la feina em refermava en la necessitat de la resposta de la fe.
Però he sabut que penetrar en l’espai de Déu és entrar en un procés progressiu d’un desig creixent i ardent d’anar més lluny. Ja no basta l’equilibri de forces; una es fa demandant (està clar, és la més poderosa, ens crida des dels nostres orígens per portar-nos més enllà de la mort) i s’imposa la irracionalitat d’una decisió dràstica. Doncs, perquè no plegar-nos als desigs de Déu i intentar perseguir el seu Misteri?
En això estic ara mateix, no sé què serà de mi; en aquests moments m’embarga el goig de saber que estem a les mans d’una bona Mare i tinc confiança en els seus designis. És el moment de deixar-se anar.
I per què Balaguer? És que, on millor que a casa? El convent de les germanes clarisses de Balaguer ha estat el meu referent des de fa temps. Darrerament hi ha hagut canvis: les germanes de tota la vida i ben estimades per tots van haver de marxar (coses de l’edat) i n’ha vingut de noves amb nous aires. Enhorabona! Siguin benvingudes!
Déu ens en guardi de qüestionar, al que decideix totes les coses, el perquè del que fa. Amb la senzillesa de la gratuïtat i reconeixent l’esplendidesa del present (en els temps que corren, l’oportunitat que es reobri un convent és escassíssima), acollirem el que Ell ha posat al nostre abast.
Que Déu sigui beneït per sempre!
Maria Cambray i Amenós, ofs
-----------------------------------------------
NOTÍCIES DE LA FRATERNITAT
-----------------------------------------------

L'Eucaristia del mes de febrer, es va oferir per tots els germans que ens deixaren l'any passat.

Com ja vam comentar a l’assemblea del mes de Gener, aquest mes de Març no tindrem la nostra reunió mensual ni l’Eucaristia ja que coincideix amb el dia de Pasqua.

Recordeu també que el proper 18 de Maig tindrem, si Déu vol, la sort de rebre els germans de les diferents fraternitats en “L’ASSEMBLEA ANUAL DE L’ORDE FRANCISCÀ SEGLAR DE CATALUNYA” i que això ens comportarà apart de satisfaccions, una mica de feina; des d’aquí vull fer una crida a tots els germans que vulguin col•laborar, perquè s’ofereixin a la junta de la fraternitat per donar idees i solucions als temes que es vulguin preparar.

També es recorda a tots els que no heu fet encara l’aportació econòmica per ajudar a l’OFS, que ho podeu fer adreçant-vos a la germana tresorera abans o després de l’assemblea; els que vulgueu pagar pel banc ens haureu de donar el número de compte.

Durant el mes de Febrer el Ministre acompanyat de les germanes Montserrat i Josefina, ha anat a visitar alguns dels germans que per un motiu o altre no vénen a les assemblees i hem trobat que els ha agradat majoritàriament la visita, tant a ells com als seus familiars. Això s’hauria de convertir en un “bon” costum per part de tots els germans.

______________________________________
Si coneixes algú interessat en l’obra de sant Francesc, que es posi en contacte amb nosaltres:
Lleida..............fra Joaquim Recasens........... 973-235640
Balaguer.........Antonio Garcia.......................973-449213
Berga..............fra Jordi Grau.........................93-8210235